marți, 2 ianuarie 2007

Impresii după citire

“Paşaport” - un volum de poezie ce se vrea şi reuşeşte cu succes să fie un paşaport spre sufletul lui Daniel-Dumitru Darie.
“La vama dintre şoaptă şi îndemn” am luat paşaportul spre lumea lui Daniel-Dumitru Darie, o lume intensă, plină de pasiune şi de dragoste. Am citit şi recitit fără întrerupere fiecare vers, fiecare poezie, cu o emoţie şi o trăire ce le credeam uitate demnul. Am trecut, pe rând de la starea ce mi-a transmis-o autorul, prin trăirea dragostei pentru fiinţa iubită, la emoţia pentru dragostea de ţară şi de neam, dragoste, pe care, prea puţini dintre noi au astăzi curajul să o mai recunoască sau să se mai gândească dacă o simt sau nu. Pentru că, înainte de tot şi de toate, înainte de a fi poetul care este, Daniel-Dumitru Darie este un adevărat patriot şi asta se reflectă în fiecare vers al lui.
Când o creaţie este bine scrisă nu poţi avea curajul şi nici dreptul la critică. Aşa cum nici eu nu am curajul de a alege o poezie din acest volum şi să spun: această poezie este deosebită; tot ce scrie Daniel-Dumitru Darie, pentru mine este deosebit.
Motto-ul de viaţă al omului care este, nu doar al celui care scrie, Daniel-Dumitru Darie este “Omule, păstrează-te frumos”. Şi el, Daniel-Dumitru Darie, este nu numai un om care s-a păstrat frumos, este un om deosebit cu un suflet pe măsură.
Adnas, Sanda Nicucie